عنوان خدمت : نظارت و بازرسی بر تامین توزیع و عرضه اقلام سلامت محور
شناسه خدمت : 16062247000
شناسنامه خدمت : مشاهده
توافق نامه خدمت : مشاهده
نوع خدمت : حضوری
G2C- G2G
شرح خدمت : بازرسی نظارتی است که از سوی کارشناسان نظارت بر واحدهای تولیدی، توزیع کننده و عرضه کننده اعمال می شود . بازرسي در این حوزه به صورت منظم و هدفمند می باشد که عملکرد اصناف و واحدهای صنفی، عملکرد کارخانه ها ، شرکت های پخش دارو و آرایشی بهداشتی ، داروخانه ها، شرکت های تولیدی استان را با قوانين و مقررات و استانداردهاي ابلاغ شده مورد بررسی قرار مي دهد و نتايج بررسي را جهت بکارگيري اقدامات اصلاحي منعکس مي نمايد.
نحوه خدمت:
1-مراجعه کارشناسان نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه به واحدها
2-بررسی و کنترل کلیه اقلام سلامت محور و ...
3-اخذ مستندات(فاکتور خرید و فروش، جواز و ...) جهت بررسی و تطابق با قوانین و دستورالعمل های بالا دستی
4-تکمیل چک لیست های مربوطه
5-بررسی مستندات اخذ شده و تطابق با دستورالعمل های ابلاغی
6-تهیه گزارش از بازدیدهای انجام شده و انعکاس جهت رفع نواقص
7-معرفی واحدهای متخلف به مراجع قضایی
8-بارگذاری مستندات در سامانه بازرسی
سامانه تجهیزات پزشکی و غذا و آرایشی و بهداشتی : imed.ir
سامانه بازرسی امور داروخانه ها : pharmacy.fda.gov.ir
مسئول ارائه خدمت:
کارشناسان نظارت بر مواد غذایی ، آرایشی وبهداشتی ، دارو و تجهیزات پزشکی
آدرس: قزوین - بلوار آزادگان - نبش مفتح - ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه - معاونت غذا و دارو – معاونت غذا و دارو - طبقه اول و دوم
تلفن :33663834-028
مستندات و مدارک مورد نیاز برای خدمت :
چک لیست ارزیابی از موسسات پزشکی و کارخانه های تولیدی و شرکت های پخش دارو-
قوانین و مقررات خدمت:
آیین نامه و بخشنامه های بالادستی
- بخشنامه الزام به شناسه گذاری،
-ردیابی،رهگیری و کنترل اصالت تجهیزات و ملزومات پزشکی
- دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکتهای پخش
- توزیع و عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی
- دستورالعمل الزامات فاکتور و پیش فاکتور
مدت زمان ارائه خدمت(به روز) : از زمان بازدید تا تهیه گزارش یک الی دو هفته
ساعات ارائه خدمت : ساعات اداری و غیر اداری
تعداد بار مراجعه خدمت: یک بار درصورت متخلف بودن
هزینه های مورد نیاز جهت اخذ خدمت: هزینه ای ندارد
فهرست استعلام از سایر دستگاه های اجرایی:
وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی
سازمان غذا و دارو
و سایر واحدهای اجرایی
سوالات متداول :
1-زنجیره توزیع قانونی به چه معنا می باشد؟ زنجیره توزیع قانونی شامل تولید کنندگان، واردکنندگان و نمایندگی های قانونی آنها که در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی بت شده باشند می باشد.
2-شرایط انبارش تجهیزات و ملزومات پزشکی جهت تایید انبار چیست؟مطابق با دستورالمل انبارش ابلاغی از اداره کل تجهیزات پزشکی می باشد
3-برچسب اصالت برای چه تجهیزات پزشکی الزامی می باشد؟از تاریخ 1/9/98 برای کلیه تجهیزات پزشکی وارداتی و از تاریخ 15/11/98 برای کلیه تجهیات پزشکی تولیدی الصاق برچسب اصالت الزامی می باشد.
4-قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی چگونه استعلام می شود؟با ورود به سایت اداره کل تجهیزات پزشکی بخش استعلام/قیمت تجهیزات پزشکی مصرفی مخصوص مراکز درمانی یا عموم مردم قابل مشاهده می باشد.
5-الزامات فاکتور چیست؟مطابلق با دستورالعمل الزامات فاکتور و پیش فاکتور
دسترسی به خدمت : حضوری
بازدید از واحد صنفی/شرکت توزیعی به صورت حضوری-بارگذاری مستندات در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی به صورت الکترونیکی
نمودار گردش کار :
دریافت نمودار
عنوان خدمت : نظارت و بازرسی بر تأمین، توزیع و عرضه اقلام سلامت محور (بازرسی از شرکت های پخش)
شناسه خدمت: 16062247000
شرح خدمت: در این خدمت بر حسب برنامه ریزی معین هر کدام از شرکت های پخش حداقل 4 مرتبه در سال مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرند. پس از بازرسی بر حسب نتایج بازرسی گزارشی به شرکت های مذکور ارسال می گردد و در صورت وجود تخلف و دفعات تکرار آن در صورت نیاز به کمیسیون ماده 20 دانشگاه ارجاع داده میشوند و پس از بررسی کمیسیون ماده 20 دانشگاه مراتب به مدیران شرکت های پخش جهت اقدام اعلام می گردد.به منظور نظارت بر فعالیت های شرکت پخش دارویی و تطابق با استاندارد های موجود در این زمینه به صورت هفتگی شرکت های پخش مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرند.
مسئول ارائه خدمت:
دکتر سپیده سیف اللهی
کارشناس دارویی
نشانی : قزوین - بلوار آزادگان - نبش مفتح - ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه - معاونت غذا و دارو - طبقه همکف
تلفن :33663835-028
مستندات و مدارک مورد نیاز برای خدمت: چک لیست بازدید ادواری از شرکت های پخش فرآورده های سلامت محور ابلاغی سازمان غذا و دارو
قوانین و مقررات: آیین نامه و ضوابط تاسیس و فعالیت شرکت های پخش ابلاغی از سازمان غذا ودارو
مدت زمان ارائه خدمت: از زمان بازرسی تا ارائه گزارش به شرکت های مذکور 5 روز کاری (بازرسی در یک روز)
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداری در روزهای کاری هفته و روزهای غیر کاری
هزینه های مورد نیاز جهت اخذ خدمت: خدمت به صورت رایگان است
فهرست استعلام از سایر دستگاه های اجرایی: سازمان غذا و داروی کل کشور
سوالات متداول:
- هر شرکت چند مرتبه بازرسی میشود؟ سالیانه حداقل 4 مرتبه
- نحوه برخورد با شرکت های پخش متخلف چیست؟ در صورتی که تخلف محرز شود بر حسب تعداد دفعات تکرار شرکت پخش نامه تذکر یا اخطار یا اخطار اکید دریافت می کند و پس از آن در صورت وجود تخلف به کمیسیون ماده 20 دانشگاه ارجاع داده میشود.
- بازرسی از مراکز در روزهای معینی صورت می پذیرد؟ خیر. به صورت تصادفی و بر حسب مورد انجام میشود.
دسترسی به خدمت : به صورت حضوری
نمودار گردش کار :
دریافت نمودار
عنوان خدمت: نظارت و بازرسی برتامین ، توزیع و عرضه اقلام سلامت محور
شناسه خدمت: 16062247000
شرح خدمت: نظارت و بازرسی بر تامین ، توزیع و عرضه اقلام سلامت محور
به منظور بازدید از واحدهای تولیدی یا مراکز عرضه محصولات سلامت محور (ملزومات دارویی و دارو) برنامه ریزی قبلی جهت بازدید از واحدهی تولیدی صورت گرفته ودر موعد مقرر از واحدهای مورد نظر بازدید انجام می گرددو نتیجه بازدید صورتجلسه و در صورت لزوم نمونه برداری از محصولات تولیدی خط تولید یا محصولات موجود درانبار انجام می شود و پس از مراجعه به اداره و تصمیم نهایی بر اقدامات مقتضی با نظر مدیریت ، و ارسال نمونه به آزمایشگاه سازمان غذا و دارو انجام می گیرد و سپس پس از وصول جوابیه پیگیری ، ثبت نتایج صورت می گیرد.
مسئول ارائه خدمت:کلیه کارشناسان شاغل در اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر
آدرس : قزوین - بلوار آزادگان (غیاث آباد) - نبش مفتح - ساختمان شماره 2 ستاد دانشگاه -معاونت غذا و دارو - طبقه همکف - راهرو شماره دو - سمت چپ - اداره نظارت بر مواد غذایی و اداره نظارت بر مواد بهداشتی و آرایشی
تلفن : 33673213-028
مدارک مورد نیاز: فرم ها و مدارک مورد نیاز و صورتجلسه های قبلی بازدید و جوابیه های آزمایشگاه و یا شکوائیه های واصله در صورت وجود
قوانین و مقررات خدمت:
سایت سازمان غذا و دارو ایران https://www.fda.gov.ir/ - ضوابط و مقررات ملی و بهداشتی
سایت استانداردهای ملی ایران به نشانی http://standard.isiri.gov.ir/
آیین نامه و ضوابط اداره و تاسیس داروخانه ها و شرکت های پخش دارو
آیین نامه های مربوط به ملزومات دارویی
متوسط زمان ارائه خدمت: 2 ساعت تا 15 روز کاری
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداری و غیر اداری
تعداد بار مراجعه حضوری: مراجعه حضوری ارباب رجوع جهت ارائه مدارک و مستندات ملزومات دارویی
هزینه ارائه خدمت به خدمت گیرندگان: این خدمت مشمول دریافت هزینه نمی باشد.
فهرست استعلام از سایر دستگاههای اجرایی: وزارت بهداشت و درمان ، سازمان غذا و دارو
دسترسی به خدمت: خدمت مستقیم به ارباب رجوع انجام نمی گیرد بلکه خدمت به آحاد جامعه در کنترل فرآورده های سلامت محور میباشد.
نمودار گردش کار :
دریافت نمودار